Iwillnevergiveup

Det går mot ljusare tider

Kategori: Allmänt

Dagen har blivit en halvtimme längre och dottern skickade en nytagen bild på snödroppar till mig på mobilen idag!
 
 
Och så här vackert blommer det i vår vinterträdgård!
 
 
 
Maken fick fullständigt fnatt och satte igång och puta fönster i takt med att temperaturen började dra sig mot minusgrader.
Själv nöjde jag mig med att plocka bort julen och ta in mina pelargoner från förrådet. Och det var nog i grevens tid för det visade sig att de börjat mögla och ruttna. De fick stå ute väldigt länge i höstas och måste ha varit genomblöta när det sattes in. Men nu har jag klippt bort allt ofrächt och ställt dem på tork så jag hoppas de klara sig.
Det pratas om vinter i hela landet nästa vecka - vad är det för ett otyg!? Vi vill ha vår!!!
 
 

Kommentarer

  • irene jönsson säger:

    hej hej, ja visst har det varit en märklig vinter, men nu har vi lite snö här i Gästrikland men jag vill nog också ha vår... vackra blommor du har, kram Irene

    Svar: I kväll har det t o m snöat här i Nordvästskåne.
    Gunilla

    2014-01-13 | 20:47:15
    Bloggadress: http://irenestavlor.blogspot.com
  • Stare Ström säger:

    Så bra med en vinterträdgård där man kan ha växter även så här års. Kamelian ser ut att stortrivas. Hittade den första vintergäcken i min rabatt idag!

    Svar: Åh, vintergäck! Våra brukar tyvärr vara rätt sena... Men jag kan kanske börja spana efter grannens. ;)
    Gunilla

    2014-01-14 | 12:41:38
    Bloggadress: http://krakvinklar.blogspot.se

Kommentera inlägget här: