Iwillnevergiveup

Det går framåt

Kategori: Allmänt

Nu har jag fått tillåtelse att börja ta av axellåset korta stunder och göra nya övningar. :)
Tidigare fick bara sjukgymnasten röra min vänstra överarm och jag själv fick endast träna underarmen. Men nu får jag alltså börja träna även överarmen själv med hjälp av handduk, paraply och högerhanden.
På knappt fem veckor har jag tappat nästan all styrka i den skadade överarmen. Jag har aldrig varit särskilt stark i armarna men det är en jobbig känsla att inte kunna röra en kroppsdel som man alltid tidigare haft full kontroll på.
Men jag är, som jag skrivit tidigare, fast besluten att bli fullständigt återställd. Så det är bara att kämpa på med träning, promenader, vila och näringsriktig mat.
 
På temat mat vill jag också visa den här bilden:
 
 
Det är mest pilfinkar och ibland även någon talgoxe eller rödhake som äter talgbollar utanför vårt köksfönster. Men idag upptäckte vi en hackspett som kört iväg pjoddarna och tog för sig ordetligt. Den var fantastiskt vacker med sin röda gump.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: