Iwillnevergiveup

Tidsfördriv

Kategori: Allmänt

1. Om pengar inte vore ett hinder, hur skulle du vilja bo då?
Då skulle jag vilja flytta vårt hus till Munka Ljungby så att jag kom närmare bussen till jobbet men ändå kunde bo kvar i det hus jag tycker så mycket om och behålla vår trädgård som blir finare och finare för varje år.

2. Vilket hantverk önskar du att du behärskade till fullo?
Alla konsthantverk! Jag önskar jag var duktig på att måla både med akvarell och olja, skulptera och dreja i lera, skapa fina bilder av fotografier, luffarslöjd, glasfusing o s v
 
3. Om du kunde få åka tillbaka i tiden, till vilken tid skulle du återvända och varför?
Då hade jag nog velat tillbaka till 70-talet eftersom Sverige då fortfarande var ganska oförstört. I alla fall på ytan...

4. Hur länge har du umgåtts med den av dina vänner som du kännt längst?
I 49 år! Nästa gång vi träffas blir om en dryg vecka. :)

5. När du träffar en ny person, hur presenterar du dig om du bara har en minut på dig?
Ungefär som min presentation här på bloggen skulle jag tro... På en minut hinner man säga ganska mycket! ;)

6. Vad gör du om du får två timmar över?
Om jag är trött blir det nog ungefär som nu - slöar vid datorn eller teven. Är jag pigg och kreativ men det regnar ute pysslar jag med något hemma t e x klipper och klistrar collage. Om vädret tillåter går jag ut och fixar i trädgården.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: