Iwillnevergiveup

Den blomstertid

Kategori: Allmänt

Idag tar våra treor "studenten"!
 
Studentexamen är avskaffad i vårt land sedan många år tillbaka! Det är kanske inte så många som känner till att Sverige är ett av få EU-länder som inte har en internationellt gångbar examen på gymnasienivå. Men så är det! 
 
Senast igår när vi hade vår lärarmiddag för de blivande studenterna funderade jag på hur mycket detta spektakel kostar för familjer med ungdomar - kanske t o m flera stycken i ungefär samma ålder. De ska gå på bal, lärarmiddag, olika fester och sedan stor studentfest för släkt och vänner. Jag hade, som ensamstående, inte klarat detta när det begav sig för mina numera vuxna barn!
 
Men idag glömmer vi detta för en stund och bara njuter av glädjen över att våra elever avslutar sina tre års studier!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Kusin Martina säger:

    Jag har redan planerat att vi i god tid kollar klänning på Blocket ;-)
    Hoppas du får en skön sommar kära Kusin :-)

    Svar: Mycket bra med framförhållning kusinen min! :)
    Gunilla

    2013-06-15 | 08:45:15

Kommentera inlägget här: