Iwillnevergiveup

Slutet gott - allting gott

Kategori: Allmänt

 
Den här liljan som blommade så vackert i vår trädgård i somras får symbolisera nyårsklockorna som ringer in det nya året om ca 15 timmar.
 
För 31 år sedan låg jag i en säng på BB i Västerås och hade, några timmar tidigare, fött mitt första barn. 
 
Året som gått har inte bjudit på lika omtumlande upplevelser. Det har snarare varit som livet är mest - en melodi som skiftat mellan dur och moll. Ett tufft år på många sätt, inte minst i skolan, men med en hel del positiva inslag.
 
Utan att veta så mycket om vad framtiden kan ge så kommer 2014 att bli ett speciellt år eftersom jag uppnår den aktningsvärda åldern av 60 år till hösten. När jag skulle fylla femtio hade jag en kraftig ålderskris men nu känns det rätt lugnt. Jag är inte längre ung men heller inte särskilt gammal och mitt nyårslöfte kommer att handla om att vara klok och snäll mot sig själv...
 
Nytt år = nya möjligheter!
 
Jag önskar er alla ett bra avslut på 2013 och ett GOTT NYTT 2014!

Kommentarer

  • Berith säger:

    Gott Nytt År till dej också, o jag blir 60 på försommaren. kram från Berith

    Svar: Visst är det en rätt härlig ålder att vara i Berith! Kram!
    Gunilla

    2013-12-31 | 13:19:41
    Bloggadress: http://www.bejansdagar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: