Iwillnevergiveup

Så söta

Kategori: Allmänt

Titta så fina djur! Hittade bilderna i HD.
När jag läser på wikipedia blir jag nästan kär. : "Alpackor har ett rikt "språk" bestående av hummande läten, som ibland kan låta likt en människa som talar med handen för munnen. De har ett varierat kroppspråk där de höjer och sänker huvudet och vinklar öronen på olika sätt." Hade det inte varit så att de är flockdjur och kan få obotligt magsår om de blir ensamma (också detta enligt wikipedia) hade jag velat ha en i trädgården. ;)

Kommentarer

  • Kerstin säger:

    I påskhelgen hade alpackaföreningen Sverige-utställning i ridhuset som ligger i närheten av vårt hus. Jag såg en man som var ute och rastade fyra alpackor samtidigt. Kul att få se dem i verkligheten.
    /Kerstin

    Svar: Det hade jag också gärna velat se! :)
    Gunilla

    2013-04-16 | 20:27:39
    Bloggadress: http://karransblogg.blogspot.com
  • Marie säger:

    Men är det inte alpackor som finns på Pannkaksladan utanför Höganäs? För isf har du ju sett dem i verkligheten! :)

    Svar: Har väl haft fokus på andra vilddjur när vi varit där kanske...
    Gunilla

    2013-04-17 | 16:46:05
    Bloggadress: http://thisismylionsuit.wordpress.com

Kommentera inlägget här: