Iwillnevergiveup

Minst sagt ostadigt

Kategori: Allmänt

"Rätt som det regnar kommer det en skur."
Så brukar jag benämna den typ av väder vi har nu. I förmiddags åt vi frukost i trädgården och jag hann ta den här bilden innan åskan och regnet drog in.
Typiskt svensk sommar när den är som tristast eller?
Jag som har sommarlov klagar dock inte! Min ledighet är såpass lång att jag nästan alltid hinner få både "fint" och "dåligt" väder. Och sysselsättning finns det ju alltid både ute och inne! Det gäller dock att inte gå och vänta på sommaren utan ta dagen som den kommer och aktivera sig efter rådande förutsättningar. Idag blir det bl. a. garderobsrensning. :)

Kommentarer

  • Tina Struwe säger:

    Ja.. en typisk svensk sommar !..Vi har haft vår semester och som vanligt gick den alldeles för fort :) Ha det gott!



    Kram

    Tina

    2012-07-13 | 13:23:53
  • Musikanta säger:

    Jag som har evig semester - även om jag jobbar väldigt mycket just nu - bryr mig aldrig om vädret. Tycker bara det är skönt när det inte är för varmt. Temperaturen just nu passar mig alldeles förträffligt. Och att det regnar då och då så jag slipper gå ut i trädgården och rensa ogräs och kan sitta vid datorn och roa mig...

    Kram från Ingrid

    2012-07-13 | 16:52:11
    Bloggadress: http://Musikanta.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Tina - Hoppas ni kan njuta av den vanliga ledigheten!

    Ingrid - Jag tycker faktiskt också att det är skönt att det inte är alltför varm! Svettas ju ändå... ;)

    2012-07-14 | 11:27:06
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: