Iwillnevergiveup

Ännu en lista

Kategori: Allmänt

Den här listan kommer från en kändisblogg. :)

1. Vem är den absolut roligaste personen du vet?

Den här gången svara jag Peter. Vi går samma arbetslagsledarutbildning och han fäller de mest oväntade och politiskt inkorrekta kommentarer man kan tänka sig. I början blev jag förfärad men numera skrattar jag hejdlöst inombords - utåt byter jag möjligen en blick med någon annan kollega men håller i övrigt masken. :D

2. Vilken är din paradrätt?

Kassler med spenat och ostsås. Planerade att göra den förra helgen men som mina trogna listläsare kanske minns tappade maken inköpslistan på väg till affären. Han kom ihåg allt i huvudet utom just spenat. Jag fick alltså ta vad vi hade hemma och det blev en helt annan rätt...

3. Vem är din förebild?

Mormor Siv (för hennes styrka att ensam klara fem barn när morfar åkte tillbaka till Kina), farmor Anna (som också uppfostrade fem barn ensam), moster Hedy (för hennes kvinnlighet och kreativitet) och Margareta Winberg (för att hon kan konsten att vara snygg trots att hon är överviktig).

4. Vem borde börja blogga?

Alla som någonsin tänkt tanken att göra det.

5. Om du var tvungen att välja – din blogg eller ditt facebookkonto?

Bloggen utan tvekan!

6. Är du bra på att löneförhandla?

Det kan jag inte påstå. Jag gör mitt jobb på det sätt jag anser att det ska skötas och det har hittills lönat sig utan förhandlingar.

7. Hur mycket tid lägger du på ditt bloggande?

Det är väldigt olika i olika perioder. Jag bloggar när jag känner för det...

8. Vilken film såg du senast?

"Stulen lycka" - en riktigt bra film enligt min smak. Dessutom i svartvitt vilket gör den riktigt sevärd!

9. Du får massa pengar – vad betalar du av först CSN-lånet eller bolånet?

Mitt eget CSN är betalt så jag hade troligen betalt barnens. ( En trisslott på morsdag är alltså ett tips kära barn;))

10. Vad tycker du om ordet entreprenör?

Det beror helt på hur det används.

Ordet entreprenöriellt lärande som ofta används i skolvärlden numera ger mig en rejäl adrenalinkick i negativ mening. Det är ett "hittepå" från någon som vill profitera på de som inte genomskådat dem!

11. Lever du som du lär?

Nej, så duktig är jag inte. Men i vissa sammanhang ställer jag rätt höga krav på mig själv.

 

Kommentarer

  • Eleonora säger:

    Och såklart var jag tvungen att kolla kändisbloggen först. Kul skrivet av er båda två. Men jag kopierar inte.



    Hoppas du får en trevlig helg och tack snälla för din hälsning hos mig. Kram på dig!

    2012-04-21 | 15:30:57
    Bloggadress: http://konvaljen.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Eleonora - det är absolut inget kopieringstvång. ;) Ha det bra du också!

    2012-04-22 | 09:48:46
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: