Iwillnevergiveup

Ven - igen

Kategori: Allmänt

Jag har en alldeles bestämd åsikt om att det är mycket viktigt att komma utanför klassrummet minst en gång under varje kurs. Eftersom vädret gör det ganska otrevligt att vistas ute hela dagar vintertid samlar sig dessa aktiviteter oftast till maj månad. Så även i år.
Idag har jag alltså varit på Ven för andra gången på kort tid. Denna gången var det eleverna som läser turism som själva planerat ett besök på ön. Vi fick en guidad tur på Tycho Brahe-museet och sedan cyklade de till S:t Ibbs kyrka och vidare runt ön.
Själv vandrade jag tillbaka mot båten och stannade till och köpte lite getost.
Snart ska jag bjuda maken på nykokta rödbetor med getostkräm till förrätt. Han står för huvudrätten - vad det blir vet jag inte riktigt ännu men det brukar bli gott när han står vid spisen.
Trevligt helg önskar jag er alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: