Iwillnevergiveup

En dag på Ven

Kategori: Allmänt


Att åka till Ven från Ingelsträde tar i normala fall en och en halv timme. Idag tog det mig nästan fem timmar att ta mig dit.
En orsak var att jag först åkte med maken till Klippan och sedan tog tåget tillsammans med eleverna därifrån.
Men sen gick det fel! Jag hoppade av vid Ramlösa för att byta tåg till Landskrona medan alla eleverna utom en valde att fortsätta till Helsingborg och byta där. Jag och min elev tog första bästa tåg söderut mot Malmö men upptäckte efter en stund att det inte skulle passera Landskrona utan gå via Teckomatorp. Detta resulterade i att vi fick vänta en timme i:
När vi väl kom till Landskrona hade vi missat båten till Ven.
Resten av klassen klarade sig utmärkt utan mig - de följde vår ursprungliga planering och åkte över och utförde sina uppgifter på egen hand.
Nästa båt gick en och en halv timme senare så även vi gick i land på Skånes vackraste ö framåt lunchtid. Eleven som följt mig under detta missöde hittade sina kompisar och jag pustade ut ett par timmar i solen.
Ibland blir det inte som man tänkt men det kan bli bra ändå... :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: