Iwillnevergiveup

Återbesök i min hemstad

Kategori: Allmänt

När bussen lämnade Klippan i morse regnade det men när vi anlände till Halmstad hade det blivit uppehåll. Under dagen blev vädret bara bättre och framåt eftermiddagen var det strålande solsken. Även detta år blev det alltså en lyckad exkursion/utflykt både för mig och för eleverna.
Besöket inleddes som vanligt med att jag släppte lös ungdomarna på en stadsvandring. Själv strosade jag runt lite och hamnade som vanligt här:
En fika i härlig miljö får man inte missa när tillfälle ges.
På väg tillbaka gick jag förbi världens minsta ostbutik:
Kanske tur att den inte var öppen - ostlukt i bussen hade nog inte blivit så populärt...
Under eftermiddagen tittade vi på olika strandmiljöer bl.a. sand och klippor i Tylösand.

Kommentarer

  • Irene Jönsson säger:

    Hej Gunilla, tack för din kommentar på min blogg,

    alltid roligt när någon ny ger sig till känna, mysiga bilder från Halmstad...ostboden verkar spännande, jag läser vidare i din blogg, kram Iréne

    2011-05-19 | 19:33:07
    Bloggadress: http://irenestavlor.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Irene - visst är det kul med nya bloggar och nya bloggläsare. Jag blev så himla inspirerad av ditt senaste inlägg så nu går jag och funderar på vad jag själv kan göra med mina gamla tidningar. :)

    2011-05-19 | 19:49:13
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: