Iwillnevergiveup

Söndagsutflykt

Kategori: Allmänt

Efter en ledig vecka kände jag idag att jag börjar bli mätt på att gå hemma och pyssla. Lyckligtvis gick det att få med maken på en tur i bilen som gav lite miljöombyte. Vi styrde söderut och hamnade i Sundvik mellan Helsingborg och Landskrona. Här finns en spännande strand med tegelrester, från numera nedlagda bruk i närheten, som slipats av havet. Tyvärr glömde jag kameran så några bilder kan jag inte visa.
Rätt som det var fick vi syn på ett djur, med en krabba i munnen, bland stenarna. Efter lite efterforskning har jag kommit fram till att det troligen var en mink. Senare såg vi att de var två - troligen en hane och en hona -  som slank in och ut genom ett hål i ett cementblock. Kanske hade de ungar där nere...
Sen åkte vi vidare till Tomatens Hus där vi åt en underbar tomatpaj och självklart köpte med oss ett kilo härliga tomater hem. På hemvägen svängde vi inom Wallåkra stenkärlsfabrik där faktiskt ingen av oss varit tidigare.
En trevlig utflykt med nya intryck! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: