Iwillnevergiveup

Kalendertips

Kategori: Allmänt

I Naturskyddsföreningens planeringskalender 2010 får man enkla tips om hur man kan minska sina koldioxidutsläpp.
Tipset för februari var mycket enkelt att genomföra! Om alla svenskar byter ut allt flaskvatten mot kranvatten skulle koldioxidutsläppen minska motsvarande 10 000 svenskars årliga bilresande.
Men nu är vi ju inne i mars :) och denna månads tips är inte lika lätt att verkställa - i alla fall inte för mig som inte har någon cykel...
Det står nämligen så här: "Tänk om hälften av alla bilresor som är kortare än fem kilometer byts ut mot cykelresor"
"...då skulle vi spara 300 miljoner liter - eller 6 666 fulla tankbilar- bränsle per år."
Nåt att tänka på för alla cykelägare nu när vägarna börjar bli farbara igen!

Kommentarer

  • milla säger:

    Vilken snygg kalender som dessutom ger tips om lättare förbättringar som kan hjälpa naturen. Vatten dricker vi gärna ur egna källan här hemma och cykla kan vi till viss del. Men eftersom jag är sjukskriven så åker jag i alla fall inte bil varje dag. Alltid kommer något gott ur alla situationer.Ha en bra helg...kram Milla

    2010-03-07 | 10:25:41
    Bloggadress: http://colormythoughts.blogg.se/
  • Gunilla säger:

    Ja Milla, jag gillar den kalendern!

    2010-03-07 | 11:40:23
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Tina B säger:

    Hmm ..jag har cyklat hela vintern ! :)

    2010-03-07 | 16:02:00
  • Gunilla säger:

    Duktigt Tina!

    2010-03-07 | 17:00:27
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: