Iwillnevergiveup

Det visste jag inte...

Kategori: Allmänt

Jag är en mespropp eller fegaknega som sambon utrycker det! I alla fall när det gäller att beskära växter...

Igår besökte vi våra väldigt goda vänner i Hörby. Vi blev förstås bjudna på god mat och trevligt umgänge som vanligt. Men det jag syftade på i min inledning var deras fantatiska krukväxter. De har stora, täta och mycket rikligt blommande fuchsior, pelargoner, passionsblommor, citrus och bougainville. Och "hemligheten" är att de klipper ner dem hårt! Och då menar jag hårt och inte lite lätt som jag brukar göra.

Så idag har jag, trots värmen, hållit på och pysslat med våra krukväxter. De kommer nog aldrig att se ut som vännernas gör, men de kan bli betydligt finare än de är idag.

Nu känner jag att värmen håller på att få mig att smälta bort helt och hållet, så det är bäst att jag stänger datorn och förflyttar mig utomhus igen.



































Kommentarer


Kommentera inlägget här: