Iwillnevergiveup

Segt kärringaskinn på näsan

Kategori: Allmänt

Det finns flera uttryck som beskriver den jag känner att jag blivit med åren.
Som barn var jag ganska blyg, som nyutbildad lärare lite osäker, som erfaren lärare mindre osäker och idag "med ålderns rätt" säger jag vad jag tycker för det mesta.  Hur ska detta sluta... ;)
Ibland upplevs jag nog som en besvärlig "klimakterietant" när jag alltid "lägger näsan i blöt" och far fram som en "gnällkärring" - det kan t o m kännas besvärande även för mig när min "aggresiva framtoning" får konsekvenser som jag inte riktigt förutsett. Men nu när jag kommit till "den andra puberteten" bryr jag mig inte så mycket om vad folk tycker om mig. Framförallt bryr jag mig inte om sk auktoriteter. Däremot bryr jag mig väldigt mycket om MÄNNISKORNA  jag har runt omkring mig!

Hittade ett kort i  min lilla ask med denna text:

"It is safe for me to speak up for myself. "

Kommentarer

  • Mattias säger:

    och du ska veta att jag (och många med mig) uppskattar dig precis som du är - pubertet eller ej :)

    2009-11-19 | 21:22:07
  • Gunilla säger:

    Tack Mattias! Det känns extra bra att det är du som säger detta eftersom du tillhör dem som dagligen jobbar nära mig. Och jag uppskattar dig också!

    2009-11-20 | 08:48:32
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Emma Bodén säger:

    Fortsätt att vara den du är, fortsätta lägga näsan i blöt. Det måste någon göra. Tänk om alla bara skulle acceptera allting, hur skulle då vårt samhälle se ut? Någon måste helt enkelt våga säga ifrån :) Jag tror de allra flesta gillar dig som du är, och de andra kan du bara strunta i ;)

    Kramar

    2009-11-22 | 09:21:33
  • Gunilla säger:

    TACK snälla Emma! :)

    2009-11-22 | 14:20:41
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Biggan säger:

    Då är vi fler, Gunilla! Jag anses nog också ha en aggressiv framtoning.Jag tål inte när det mörkas - jag vill att sanningar ska fram hur obehagligt det än blir!

    OK inte älskad av alla kanske men de som är kvar är verkliga vänner!

    2009-11-22 | 14:25:37
    Bloggadress: http://www.utanfarstu.bloggplatsen.se
  • Gunilla säger:

    Jag vet väldigt lite om dig Biggan, men vi verkar ha mycket gemensamt. :)

    2009-11-22 | 19:28:16
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: