Iwillnevergiveup

Stämmer rätt bra

Kategori: Allmänt

Tog än en gång ett kort slumpmässigt ur den lilla asken och där står det: "I now do work I love, and I am well paid for it".

Och visst älskar jag mitt jobb som gymnasielärare! Vissa dagar är jag självklart trött på både mina arbetsuppgifter (som tex att rätta prov, men det har jag löst genom att nästan bara ha prov när eleverna ber om det), elever, kollegor och skolledning.
Men de gånger jag fuderat på att försörja mig på något annat sätt har jag aldrig kommit på något som jag tycker verkar roligare att jobba med.
Bra betalt kan ju alltid diskuteras - jämför man med anställda inom den privata sektorn med motsvarande utbildning eller med lärare i andra länder har vi rätt dåligt betalt. Men jag var på lönesamtal igår och kan inte klaga på årets löneökning i alla fall. :)
Dessutom kan ju inte känslan av att gå till jobbet med glädje mätas i pengar, så jag tycker att korttexten passar mig ganska  bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: