Iwillnevergiveup

Hänt i veckan

Kategori: Allmänt

Häromdagen fick jag besök av min barndomsvän och bästis. Vi hade en helmysig eftermiddag med fika och tjejsnack. Dessutom hann vi titta in här. KIB tillverkar fantastiskt vacker konst- och inredningsbetong efter eget "recept". Ägaren bor vi nästan granne med, men jag har aldrig tidigare pratat med honom och ännu mindre besökt hans butik. Dåligt av mig!



Igår träffade vi våra underbara vänner H och P vid lunchtid för att sedan tillbringa dagen på Bjärehalvön. Vi inledde med en mycket god buffé på Sand i Båstad. Sedan besökte vi Formrum, Jellybean och Chokladprinsessan. Därefter åkte vi vidare till Tant Grön och innan vi lämnade Bjäre för att återvända till Kullahalvön köpte vi strutskött här.




Ni förstår säkert att vi hade en mycket härlig eftermiddag.

Idag har jag på egen hand fortsatt gårdbutiksrundan med ett besök i Varalöv.
Nu ska jag gå ner och koka närodlad potatis och steka strutsburgare. Till det dricker vi en flaska ekologiskt vin!

Kommentarer

  • Emil Fritz säger:

    Gunilla! Låter som en trevlig utflykt. Ursäkta att jag kidnappar din blogg så här men jag undrar om du vet vart man kan vända sig om man ska ha tag på boende i Halmstad, lägenhet eller rum eller något i den stilen?



    Tack på förhand!

    2009-07-31 | 23:30:44
  • Gunilla säger:

    Kul att du tittade in Emil! Jag har mailat dig.

    2009-08-01 | 10:35:05
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: