Iwillnevergiveup

Frisk och kry

Kategori: Allmänt

Inleder detta inlägg med ett citat från ett kedjemail som jag fick av äldsta dottern igår: "I varje äldre människa finns en yngre som undrar vad det är som händer". Så sant så!

Under de senaste 40 åren har jag skolkat från gympan och det börjar nu ge resultat. Jag är stel, trött och tung! Sedan i våras har jag insett att jag nu måste välja mellan att fortsätta som förut och acceptera att det bara blir värre eller göra något åt saken. Jag har valt det senare - tycker faktiskt att jag är för ung för att bli gammal!
Som ni vet har jag redan börjat med Nia och tycker att det är jätteroligt. Igår var jag och provade Vilevayoga. Inte lika kul men säkert oerhört nyttigt! Man tränar rörlighet, balans, koncentration och avslappning. Inte så himla lätt men jag ska fortsätta! Hoppas verkligen att detta leder till att jag blir mera rörlig och orkar fortsätta jobba fullt ut!

Att leva hälsosamt och få tillhöra den grupp i samhället som är närande, dvs kan tillföra pengar till stadskassan, istället för att vara tärande (där vi ju alla hamnar under olika perioder i livet - ung som gammal), är ju också ett sätt att vara miljövänlig.

Så var rädda om er allihop - både för egen och för mänsklighetens skull. :)

Kommentarer

  • GIS-mormor säger:

    Grattis till ett bra val! Lycka till med ditt "nya" liv!

    2008-09-05 | 14:03:47
    Bloggadress: http://gismormor.blogspot.com
  • Kusin Martina säger:

    Skönt, för min del blir det Preston och promenader :-)

    2008-09-06 | 19:15:50
  • Gunilla säger:

    Tack GIS-mormor!

    Inte så dåligt det heller kära kusin.

    2008-09-07 | 15:31:40
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: