Iwillnevergiveup

Nu är jag lite löjlig (tycker säkert en del)

Kategori: Allmänt

Men för att orka vara seriös när det krävs måste man få vara lite oserös emellanåt tycker jag.

Så här kommer svaren på ett gäng frågor som jag hittade på dotterns blog.



Vilken svordom använder du mest?
Va faan!?
Äger du en iPod?
Nej.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
06.32! De dagar vi ska vakna 06.00 förlitar jag mig på sambons väckarklocka och de dagar vi kan sova till 06.30 kastar jag mig på den så fort hans klocka ringt för att slippa höra min egen…
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Ja, när jag ska till Yogan eller Nian.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ta den utan tvekan!
Vilken var den senaste filmen du såg?
Guds stad ( för andra gången kom jag på efter ett tag)
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Tårta!
Har någon någonsin kallat dig lat?
Nej, för det går inte!
Har du någonsin tagit medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Ja, tyvärr

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Ingen!  Är för trött i öronen för att lyssna på musik!
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Dricker varken eller.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja, senast igår på surströmmingsfesten med tjejkusinerna. Det händer en del i släkten… ;)
När var senast någon stötte på dig?
Åh herre gud, det minns jag inte! 18 år sedan tror jag.
Vad åt du till middag?
Underbart god surströmming igår kväll!
Använder du huvtröjor?
Ja, jag har en röd som är rätt välanvänd.
Kan du vissla?

Lite. Ha dock ingen hund.
Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Ja, två gånger. En gång mot diktaturen i Chile och en gång mot våldet i Klippan. Snacka om att vara global…
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Jag tittar inte ens på när andra åker.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

Det händer säkert! Finns nog en och annan i min omgivning som inte har ett liv…
Vilket riktnummer befinner du dig i?
042
Tittade du på tecknat när du var liten?
Fanns inte sådant då och dessutom hade vi ingen teve.
Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, varför skulle jag vara det?
Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen, minns ju inte ens vilka filmer jag sett.
Äger du några bandT-shirts?

Nej!
När flög du senast?
Hem från London i juli.
Läser du för skojs skull?
Ja, men alltför sällan.
Pratar du några andra språk?
Ja ibland helt obegripligt.
Har du gråtit offentligt?

Ja, fast i smyg.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Privat har jag en stationär men på jobbet både och faktiskt. Fast den stationära är otroligt seg!
Vilka gör du, önskningar eller planer?
Mest planer.
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Inte alltid men väldigt ofta.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej för guds skull!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, varför det?
Kan du kasta macka?
Man slänger inte mat!

Har du någonsin varit på Jamaica?

Nej, men dejtat en västindier om det gälls i sammanhanget?
Vad har du med dig in på bion?
Halv biljetten.
Vem är din favoritlärare?
Mina elever!
Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
Min katt varje morgon före frukost.
Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Det har jag mycket svårt att tro.

Gillar du att flyga flygplan?
Nej.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor annars står han nog inte ut med mig.
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Omöjlig fråga!
När sov du senast på golvet?
Det har jag nog aldrig gjort.
Vilken är din favoritdrink?
Vatten
Gillar du din boendesituation?
Ibland.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Minst åtta. Har sovit för lite i natt – märks det?

Äter du frukost dagligen?
Självklart!

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Rätt så.

Brukar du hamna i trubbel för att prata på lektionerna?
Nej, det är ju mitt jobb.

Vilken är din favoritfrukt?
Banan
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
54
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, nästan outhärdlig tycker vissa. Men det finns inget ord som heter varsen!!!! Och man kan inte gå på jobb. Och det heter faktiskt Hallandsås. Och hur många förstår vad åedna betyder?

Tror du på liv på andra planeter?
Jag tror bara på sådant jag vet!
Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Förmodligen Freddy.
Tror du att Gud är man eller kvinna?
Vilken Gud?
Vad var det sista du åt?
Sitter just nu och suger på min bettskena.
Kommer du bäst överrens med personer av samma kön eller motsatta?
Samma utan tvekan. Förutom sonen! J
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Efter farmor och för att det är fint så klart.
Gillar du senap?
Skånsk till julskinkan och fransk som smaksättning i mat.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Ge inte upp!
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Bara för att rädda liv!
Sover du på sida, mage eller rygg?
Helst på sidan eftersom jag snarkar när jag sover på rygg, men eftersom jag har ont i min höft kan jag inte sova på sidan. Börjar jag kanske bli gammal i alla fall…
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Bilbo för han har också hår på tårna.
Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej.
Tycker du om att krama folk?
Bara dem jag tycker om.
Skulle du säga att du är trendig?
Inte särskilt.
Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
Finns inte på min karta…
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Den där bokmärksängeln som sitter bakom ett moln.
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Har inte sett filmerna.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja, jag blir jätteirriterad.
Vilka böcker har fått dig att gråta?

"Nu vill jag sjunga dig milda sånger"
Tycker du att du är attraktiv?
Nja…
Vad är du allergisk mot?
Penicillin
Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Det är inget för mig!
Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Nej, jag får bara dåligt samvete när jag ätit för mycket oavsett vad.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Får man bestämma det själv? Men Gunnar, Rolf, Patrik, Svante, Eugen, Peter eller Urban kanske, för det heter mina bröder.

Kommentarer

  • Marie säger:

    "Kan du kasta macka?

    Man slänger inte mat!"



    Hahah! Du är så rolig lilla mamma! :)

    2008-10-12 | 13:04:47
    Bloggadress: http://thisismytigersuit.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Du är dock en av de få Marie, som uppskattar min humor emellanåt. ;)

    2008-10-12 | 17:28:20
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Emma Bodén säger:

    Hehe, ja de va ju intressanta svar på flera av frågorna..!! Skoj humor du har! Jag ska nog också ta och svara på frågorna, man kan ju inte alltid vara seriös.

    Hoppas du har haft det bra i helgen, Kram

    2008-10-13 | 17:17:02
    Bloggadress: http://systeremma.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Tack det samma och kram på dig också Emma!

    2008-10-13 | 21:29:17
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: