Iwillnevergiveup

Försommar

Kategori: Allmänt

Nu känns det som om våren plödsligt är förbi här i Skåne!
Den senaste veckan har värdret varit helt perfekt enligt min smak. Soligt,  20-25 grader varmt och svag vind.
Idag har dottern och jag varit på stranden! Inte så hemskt mycket folk men en del som badade tom (dock inte vi).

image44

Och i trädgården har det kommit så här långt:

image45

Klematis

image46

Näva

image47

Löjtnadshjärta

image48

Syren


Som vegetarisk söndagsmiddag fixade dottern till en härlig pastarätt med champinjoner, oliver. vitlök, purjolök, pesto och parmesanost. Till det åt vi en fräsch sallad med cashewnötter och drack rent friskt vatten. Härligt!

Kommentarer

  • Vendela H. säger:

    Ja, visst är det ganska konstigt men vissa årstider har blivit så mycket kortare på något sätt medan andra har blivit desto längre. Våren är ju ofta över på någon vecka numera. För ofta blir det ju så här kanonvarmt och då blommar allt vackert på en gång. Och i en våldsam fart. Man kan ju också undra om bin och andra insekter
    hinner pollinera när allt blommar ut så blixtsnabbt. Vårt körsbärsträd här hemma har blommat färdigt på lite drygt 1 vecka. Och nä, jag vet att jag är en dystergök, men jag vill inte ha högsommarvärme i maj. Det är ju helt sjukt för sjutton. Samtidigt inser jag att jag väl får vänja mig både vid det här och troligtvis mycket värre och konstigare saker vad tiden lider.

    2008-05-11 | 23:03:59
  • Gunilla säger:

    Jo, det är lite sorgligt att det går så fort! Och hur det blir i framtiden vill jag inte ens tänka. Hanterar frustrationen genom att försöka minska mina personliga koldioxidutsläpp men...

    2008-05-12 | 09:09:10
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se
  • Ulla säger:

    Den söndagmiddagen skulle jag inte säga nej till. Mums!

    2008-05-12 | 21:44:13
  • Pialotta säger:

    Ljuvliga blomster.. vi var oxså en sväng till stranden igår, men badade.. nada.. då får det bli lite varmare:-) Tack för de glada orden på min blogg.. du har härliga foton själv här:-)
    Tjingeling

    2008-05-12 | 22:45:16
    Bloggadress: http://caffepaus.blogg.se
  • Malin säger:

    ojoj ni har verkligen sommar! Häruppe har precis tulpanerna slagit ut och idag är det 6 grader varmt, sol men isvindar. Och dörnere kan man liggar på badstrand och mysa! kanske man ska flytta ;P

    Ha en härlig dag!

    2008-05-13 | 16:22:12
    Bloggadress: http://majamelon.blogg.se
  • evans säger:

    Så fina bilder! Våren har verkligen kommit långt hos er!

    Nu finns nya vårbilder hos mig!

    2008-05-13 | 18:18:42
    Bloggadress: http://evans.blogg.se
  • Gunilla säger:

    Kul med så många positiva kommentarer. Har också haft läsarrekord på bloggen i samband med det här inlägget. Skäms dock lite när sambon påpekade alla stavfel... :\

    2008-05-14 | 17:45:42
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se

Kommentera inlägget här: