Iwillnevergiveup

Flytande

Kategori: Allmänt

Igår var jag i den ekologiska affären i Ängelholm som jag skrivit om tidigare. Där köpte jag bla flytande duschtvål tillverkad helt och hållet på ekologiskt odlade råvaror. Och gott luktar den! Jag gillar flytande tvål även om jag vet att det inte är det bästa för miljön, men nu när jag hittat de här produkterna har jag lite bättre samvete.

Ängelholm är en jättefin och trevlig stad! Den påminner lite om min barndomsstad Halmstad, fast den är betydligt mindre. Rakt genom centrum går det en gågata med en hel del trevliga affärer. Längs Rönne å som slingrar sig genom staden, kan man njuta av härliga promenader. På sommaren kan man åka med "Laxen" på ån ända ut till hamnen i Skälderviken. Har ni inte varit där tycker jag att ni ska ta en "närsemester" dit. Förutom den trevliga lilla staden finns där bad och vacker natur, både på Bjärehalvön och Kullahalvön. Och så är det ju nära till Helsingborg och Helsingör.

Slut för idag och tack för idag. Var rädda om er i helgen!

Kommentarer

  • Bett R World säger:

    Jag får kika förbi i eko-butiken tror jag bestämt. Har nämligen vägarna förbi Ängelholm ibland. Jag hade som ambition att handla på Morot & Annat i Malmö... men det känns inte så miljövänligt att köra dit bara för att köpa mat när vi bor 25 kilometer därifrån.

  • Gunilla säger:

    Ja, den är väl värd ett besök!

    2008-03-16 | 09:25:35
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se
  • Matilda Es-06 säger:

    Då kan jag ju berätta att jag är en stolt Ängelholmstös!

    2008-03-19 | 17:02:28
  • Gunilla säger:

    Det tycker jag att du ska fortsätta att vara Matilda. :)

    2008-03-19 | 18:47:10
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se

Kommentera inlägget här: