Iwillnevergiveup

Allra senaste nytt

Kategori: Miljö

Igår var jag på den sista av årets föreläsningar som jag planerat att bevista. Den innehöll inte så mycket nytt förutom att föreläsaren berättade om att en av hennes kollegor är superaktuell med nya rön om metanutsläpp i Arktis.
Det har varit mycket givande att gå klimatkursen i Lund och nu återstår "bara" en hemtenta, sen har jag 7,5 färska poäng i geologi! :) Även om jag inte skulle klara tentan är jag glad och stolt över att jag genomfört detta trots sena kvällar och tågresor. Tack också till sambon som hämtat mig i Helsingborg varje torsdagskväll klockan tio.
Till våren har jag anmält mig till ytterligare en kurs - får se om jag kommer in.

Innan jag lämnade Klippan i eftermiddags åkte jag till Bjärhus och inhandlade "julköttet" - det blev skinka, prinskorv, köttfärs, revben och lite till. Passade också på att köpa annan ekomat som tex soltorkade tomater, nötter, glögg och så förstås frukt och grönt. Så nu börjar matförrådet bli fullt och imorgon ska det stekas köttbullar minsann!

Kommentarer

  • Emma Bodén säger:

    Hej Gunilla!

    Va spännande att du har genomfört hela kursen snart! Det är verkligen intressant att läsa om vad ni har tagit upp!



    Härligt att också läsa om allt ditt julstök! Har själv inte hunnit fixa så mycket mer än att ljusstakarna och stjärnorna har kommit upp i fönsterna. Ska försöka hinna med och baka lite i helgen, men måste jobba lördag kväll mellan 14 och 21.30.. Och annars är dagarna fyllda med C-uppsatsskrivande och reseplanerande! Förresten vet du om att de i Bjärhus är min släkt;)



    Var rädd om dig!

    Kram

    2008-12-05 | 18:30:20
    Bloggadress: http://systeremma.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Nej Emma, det visste jag inte! :) Jag försöker åka till Bjärhus emellanåt, speciellt när jag ska fylla på frysen med något extra - de har ju så himla fint kött! Lycka till med allt och var rädd om dig du med! KRAM

    2008-12-06 | 10:55:43
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Berith säger:

    Hej Gunilla

    Här ska också stekas köttbullar i morgon!

    Va´ härligt att få tag i eko-produkter. Jag har hittat ekolådan http://ekoladan.se/Default.aspx så jag får frukt och grönt lev. till dörren.

    Ha en fortsatt bra helg.

    2008-12-06 | 15:55:47
    Bloggadress: http://hildur96.blogg.se/

Kommentera inlägget här: