Iwillnevergiveup

Nu eller aldrig!

Kategori: Miljö

På senaste tiden har jag vid flera tillfällen fått tips av sonen om en artikelserie i DN som tagit upp det heta ämnet "den globala uppvärmningen". Detta resulterade i att jag i söndags gick in på tidningens hemsida och hittade ett test! Och jag som trodde att jag faktiska var rätt så miljösnäll - jag som inte ens har en egen bil! Men ve och fasa, det visade sig att jag är en grov brottsling på detta område. Efter lite diskussioner med sambon gick han och sänkte innomhustemperaturen (vilket jag ju inte lider av lika mycket som han) och dessutom anmälde vi att vi, till en extra kostnad på ca 500:- om året, i fortsättningen vill ha "grön el".
Men detta räcker ju inte! Och även om jag har fullt klart för mig att liten människa som jag inte kan rädda världen, så är denna lilla människa rätt envis och inte tänker ge upp för det. Mitt motto är: problem är till för att lösas!
Därför har jag bestämt mig för att (än en gång med hjälp av sonen och i detta fall främst med hjälp av dottern) börja blogga! Mest för att peppa mig själv - jag måste ju se till att ha något att skriva i min blogg - men även för att peppa andra att bli lite snällare mot miljön. Så detta är bara början på min mission (det ligger i släkten...)

Avslutar med att citera mig själv under en av dagens lektioner när just detta ämne var på tavlan: "det där med vedeldning är ju lite kluvet "(säger jag utan att tänka på att det var rätt roligt) och fortsätter sedan när alla skrattat färdigt med"och det gäller ju också kärnkraften" (lika lite utan att tänka mig för). Eleverna i klassen hade garanterat förlängt sin livstid med flera sekunder när de länmade lektionen. Men sån är jag!
Slut för idag - tack för idag!

Kommentarer

  • Marie säger:

    vilket lysande första blogginlägg! Jag är stolt över dig mamma!

    2007-12-04 | 23:51:29
    Bloggadress: http://thisismytigersuit.blogspot.com
  • Matilda (ES06) säger:

    Den var klockren ;)

    2007-12-15 | 02:00:19

Kommentera inlägget här: