Iwillnevergiveup

Mitt fall

Kategori: Allmänt

Det är i skrivande stund ganska exakt tre veckor sedan det ödesdigra ögonblicket när jag tappade balansen och föll. På bara en sekund förändrades väldigt mycket! Jag minns att jag tänkte, när jag stod där uppe på stolen och lite pedantiskt rättade till de fina dessertskålarna som jag fick av maken för några år sedan, "under lovet ska jag städa". Nu kommer det att dröja innan jag kan städa! Jag är ju vänsterhänt och det tar allra minst en dryg månad innan jag över huvudtaget får använda min vänstra hand till annat än de övningar sjukgymnasten tipsar om. Innan dess har jag kanske hunnit träna upp högran tillräckligt för att städa med den. ;) Eller också får jag inse att det är inte så viktigt... Än så länge har jag ändå inte ork till några avancerade fysiska aktiviteter.
 
I fredags satt vi och pratade med yngsta dottern (som ju var här och gjorde en strålande insats när olyckan varit framme) om händelseförloppet under olycksdagen. Det var rätt otäckt att återuppleva och bli påmind om allt detta som jag delvis glömt (förträngt). Känslor av obehag och sorg blandades dock med stolthet och empati för mina nära och kära som fått uppleva att jag råkat illa ut! Det är ju ofta minst lika jobbigt och frustrerande för de anhöriga eftersom de är helt maktlösa och "bara kan stå vid sidan om och titta på". Även om det var känslomässigt upprörande att gå igenom hela händelseförloppet var det nyttigt att få fylla i minnesluckorna och låta känslorna komma upp till ytan.
 
Önskar er alla en skön söndag!
 

Kommentarer

  • Annika säger:

    Hej. Nämen vilken otur . Dessutom att det var just din vänsterhand. Tur att du har din familj som hjälper dig.
    Ha nu en så skön Söndagskväll du bara kan.

    Svar: Tack Annika!Ja, utan min familj vet jag inte hur jag skulle klara denna situation...
    Gunilla

    2014-03-09 | 17:20:59
    Bloggadress: http://badtant.bloggo.nu
  • bara anna säger:

    Oj så illa det kan gå, tur att du inte slog i huvudet i alla fall. Så skönt med en familj som stöttar och livar upp din tillvaro.
    Ta nu hand om dig ordentligt.
    Kram

    Svar: Tack Anna!Jo, jag är verkligen tacksam både över att det inte gick värre och att jag har en så stöttande familj.
    Gunilla

    2014-03-09 | 19:01:33
    Bloggadress: http://www.baraanna.se

Kommentera inlägget här: