Iwillnevergiveup

Långsamhetens lov

Kategori: Allmänt

Som ni säkert förstått har jag tvingats gå ner i varv rejält! Och även om jag blir starkare för varje dag, går mitt liv i ett helt annat tempo än det brukar. Mitt mål är att försöka låta bli att återgå till den tidigare alltför höga stressnivån.
 
Exempelvis kan jag ta det här med att duscha. Tidigare tyckte jag det var jättetråkigt! Ett nödvändigt ont på morgonen före allt annat som stod på schemat och som kändes mer meningsfullt. Nu njuter jag av att i lugn och ro bli ren och fräsch. Jag låter vattnet skölja min kropp, känner doften av tvål och schampo och avslutar hela proceduren med att gnida in mitt ansikte i avokadoolja. Ett tips jag fått av yngsta dottern - mycket bättre än alla andra ansiktskrämer tycker jag.
 
När jag börjar jobba igen om några veckor ska jag nog lägga om mina rutiner och duscha på kvällen istället. Då slipper jag det som ett stressmoment på morgonen och istället kan det bli ett sätt att varva ner efter jobbet.

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Det är klart att du måste dra ner på tempot nu när du är konvalesent och det låter väl jättebra att ta den där dagliga duschen på kvällen i stället och slippa stressa på morgnarna.
    Ha en sin dag!
    Kram, Ingrid

    Svar: Jo, det är ju en liten förändring som kanske kan ge stor effekt. ;)Kram till dig också Ingrid!
    Gunilla

    2014-03-25 | 12:00:45
    Bloggadress: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här: