Iwillnevergiveup

Lyckan att få svänga med armarna

Kategori: Allmänt

Nu när jag inte behöver använda axellåset längre kan jag svänga med båda armarna när jag går. Detta som i vanliga fall är en självklarhet som vi knappast tänker på, känns för mig nu oerhört befriande. :)
Det var igår fyra veckor sedan min andra operation - tiden går så fantastiskt fort. Besöken hos Ulrika (sjukgymnasten) ger mig energi och framtidshopp. Igår gav hon mig beröm och kallade mig "mycket träningsmotiverad"! Det skulle mina gamla gympalärare inte tro! Faktum är att jag nog varit "sjuk" eller skolkat från fler gymnstiklektioner, som det hette på min tid, än jag varit närvarande på och deltagit i. Ingen kunde få mig motiverad att delta - jag tyckte helt enkelt inte att det var roligt. Men nu är jag motiverad! Jag SKA bli helt återställd! Det gäller dock att inte bli för ivrig. Det är lätt till att ta i för mycket när men får beröm och känner sig motiverad. Och jag känner att jag blir trött i armen nu när jag ska bära upp den själv utan stöd av axellåset. Så jag tillåter mig att sätta på det ibland för att vila.
I natt har jag sovit med vänsterarmen fri för första gången på fem veckor. Det resulterade i lite värk och oro. Det har ju varit tryggt att veta att armen hållits på plats. Men jag vänjer mig nog snart vid min nyvunna frihet. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: