Iwillnevergiveup

Dagarna dom går och går

Kategori: Allmänt

Idag är det fyra och en halv veckor sedan jag skadade mig och tre veckor sedan jag gjorde min andra operation. Man skulle kunna tro att jag har långtråkigt när jag går här hemma och inte kan göra så mycket men dagarna går förvånansvärt fort. Jag fyller tiden med rutiner som hygien, träning, vila och datorsurf. Flera dagar i veckan skjutsar maken mig till sjukgymnasten och då passar vi ofta på att handla mat. Ibland hjälper jag till att laga maten men det mesta av hushållsarbetet överlåter jag med obrukbar hand åt min äkta hälft. På helgerna har yngsta dottern kommit hit och pysslat om mig. :) Ofta lägger jag några timmar om dagen på diverse skolarbete. Eftersom allt går betydligt långsammare med bara en hand (som dessutom är "fel" hand) och ett trött huvud blir det inte mycket tid över till att ha långtråkigt.
Om läkningen fortsätter att gå lika bra som hittills går min sjukskrivning ut om drygt tre veckor. Det känns kort - ska jag verkligen klara att börja jobba så snart...  Samtidigt längtar jag efter att komma in i en normal vardag igen. Så jag kämpar vidare med att bli pigg och stark genom att äta och vila/sova sunt, göra de övningar som jag fått av sjukgymnasten och ta mina små promenader. Det skulle vara skönt om det slutar blåsa så förbenat och vårsolen tittar fram igen.
Idag har jag i alla fall hört koltrasten för första gången och dessutom fått de här jättefina blommorna av mina kära kollegor!

 

Kommentarer

  • Chris säger:

    VIlken fantastisk blombukett

    Svar: Ja, du kan tro att jag blev glad! :)
    Gunilla

    2014-03-19 | 19:06:19
    Bloggadress: http://lifeonsecondfloor.blogg.se
  • Ingrid säger:

    Lyckos du som fått höra koltrastens vackra sång. Det har jag inte hört ännu i år.
    Fortsätt krya på dig!
    Kram, Ingrid

    Svar: Den kommer snart till dig också och sprider lyckokänslor!Kram!
    Gunilla

    2014-03-19 | 22:40:48
    Bloggadress: http://stenstugu.com/wp
  • John Nixon säger:

    Hope

    The winter still sings in the wind
    though birds and buds speak of the spring
    Still, I remain sceptical when
    the sun breaks through the grey mist
    and focuses on crocuses
    bright, open in the grass

    John

    Svar: Beautiful!
    Gunilla

    2014-03-22 | 16:52:45
    Bloggadress: http://atthequill.thesupercargo.com

Kommentera inlägget här: