Iwillnevergiveup

Skör

Kategori: Allmänt

Det har varit en överraskning för mig själv att jag kunnat hålla humöret uppe så bra som jag har kunnat de senaste veckorna.  Jag har inte fastnat i negativa tankar en enda gång! Detta kynne har jag nog framförallt mina gener från pappa att tacka för. :) Han hade visserligen ett häftigt temprament men han var aldrig sur och negativ.
 
Däremot har jag märkt att jag är väldigt känslig. Det behövs inte mycket för att jag ska komma i obalans. Att inte komma ihåg ett lösenord kan få mig att börja stresssvettas och minsta lilla konflikt kan få mig att ta till tårana. Sådan brukar jag inte vara. Men det känns som att alla mina försvarsmurar rasade i fallet. Tidigare bet jag ihop vid alla motgångar och sjöng för mig själv: jag ska klara av det, ja, jag ska klara av det till Povel Ramels gamla melodi. Nu lägger jag all den energin på min rehabilitering.
 
Idag ska jag vara social utanför familjen för första gången på fem veckor. Det ska bli kul!

Kommentarer

  • Christel säger:

    Hoppas att du får en riktigt bra dag!
    Kram Christel
    Bosse hälsar också

    Svar: Tack Christel och Bosse! :) Ha det bra ni också!
    Gunilla

    2014-03-22 | 09:50:30
  • Maria säger:

    Hej Gunilla! Nu fick jag läsa många inlägg bakåt för att se vad som hänt. Jag gjorde också illa mig i förrgår vid snöskottningen (inte lika illa som för dig) och förstår frustrationen över att vardagen förändras. Tänker samtidigt att det kanske är något annat som behövs då. Tvinga en till vila och eftertanke. Att inte bara fortsätta springa fram genom livet. Man blir ju lätt fartblind. Det känns iallafall som en tröst i det onda att tänka att det kan ge mig nya tankar och insikter. Lycka till med din rehabilitering!

    Svar: Ja, det ligger ju rätt mycket i det där uttrycket om att det inte finns något ont som inte för något gott med sig. Jag önskar även dig snar bättring och fram till dess mycket vila och många positiva tankar. Krya på dig! :)
    Gunilla

    2014-03-23 | 05:52:43
    Bloggadress: http://www.jagblommar.se

Kommentera inlägget här: