Iwillnevergiveup

Kontroll

Kategori: Allmänt

 
Köksbordet har, förutom soffan och fåtöljen, blivit min fasta punkt i tillvaron nu när jag är hand-i-kap(p)ad.
Här har jag mina klädombyten, diverse papper kopplade till mitt tillstånd, skolpärmar och böcker, datorn, mobilen, pennor och mina synhjälpmedel.
Internet underlättar min kontakt med yttervärlden på ett helt oslagbart sätt. Här på bloggen och på facebook har jag mina sociala kontakter och på "pingpong" har jag kontakt med skolan.
Att kunna jobba hemifrån trots att jag är sjukskriven är såklart både på gott och ont. Egentligen hade jag väl behövt koppla bort jobbet helt och hållet. Ett tecken på det är att jag vaknade klockan sex i morse och kände skolstress. Samtidigt är det väldigt skönt att ha viss kontroll och veta en del om vad som händer och även kunna påverka verksamheten utan att vara fysiskt på plats. Det kommer definitivt att vara enklare att komma tillbaka nu när jag kunnat följa det som händer medan jag är borta och dessutom kunnat jobba undan för att sedan slippa stora högar med sådant som blivit eftersatt.
Man kan ju dock undra hur försäkringskassan skulle se på detta vid en kontroll...

Kommentarer

  • MargaretaG säger:

    Den där försäkringskassan är inte lätt att tas med och förhoppningsvis vet de inte vem du är. Sitter man där man sitter så visst är alla sociala medier underbart att ha, även om man jobbar och rör på sig är det kul.

    Hoppas att du hoppat på tåget ed #blogg52.

    Svar: Ja, jag har anmält mig men inte fått något godkännande ännu. :)
    Gunilla

    2014-03-20 | 17:58:54
  • Ingrid säger:

    Du får hålla tummarna för att Försäkringskassan inte läser din blogg, för då drar de nog in sjukpenningen.

    Jag hade en bloggvän som var väldigt duktig fotograf och hon lade under en sjukskrivning ut sina bilder i bloggen. Tilläggas kan att hon var sjukskriven för en utmattningsdepression.

    Hon blev av med sin sjukpenningen med motiveringen att orkade hon gå ut på stan och fotografera och hålla bloggen igång var hon inte sjuk.
    Nog är det hemskt!

    Kram, Ingrid

    Svar: Ojdå! Då kanske jag ska vara lite försiktig... Men det låter ju helt vansinnigt! Att gå ut och fotografera måste ju vara en del av rehabiliteringen! Lika väl som mitt skolarbete har som syfte att jag ska kunna komma tillbaka till jobbet enklare. Hoppas verkligen jag slipper ta kampen med f-kassan om detta för jag behöver min energi till annat! Jag sitter och blir riktigt arg vid blotta tanken!
    Gunilla

    2014-03-20 | 22:19:57
    Bloggadress: http://stenstugu.com/wp
  • Eleonora säger:

    Hoppas att f-kassan är så förstående som du tror.
    Lycka till med att komma igen och bli bättre och en fin helg önskar jag dig.
    Kram

    Svar: Det hoppas jag verkligen också Eleonora!Kram tillbaka!
    Gunilla

    2014-03-21 | 11:44:29

Kommentera inlägget här: