Iwillnevergiveup

Tappade sugen

Kategori: Allmänt

Dagens tid vid datorn inleddes med krångel. Först märkte jag att det tog ovanligt lång tid med allting och sedan försvann vårt internet helt och hållet. Detsamma gällde den fasta telefonen upptäckte jag. Kanske berodde det på den hårda blåsten vi haft de senaste dygnen...
Nu är båda tillbaka men jag har tappat lusten att sitta vid datorn. Jag plockar fram läroboken i Ledarskap och organisation istället. Äldsta dottern som vikarierar för mig behöver planering för de kommande veckorna så det är ju lika bra att jag tar tag i det och funderar över vad som kan vara lämpligt för klassen att göra tills jag kommer tillbaka.
Som tur är hade jag väldigt god framförhållning och hade planerat noga och väl innan jag gick på sportlov. När jag blev sjukskriven var det bara för mig att plocka fram mina anteckningar och instruera dottern så att hon kunde hålla ställningarna i klassrummet.
På något sätt kände jag på mig att det fanns risk att jag inte skulle komma tillbaka efter vecka 8. Jag var så trött och slutkörd vilket jag ofta blivit just perioden mellan jul- och sportlov. När jag var sjukskriven för "utbrändhet" för drygt tio år sedan var det också vid den tiden på året.
Nästa läsår gäller det att hitta ett annat sätt att hantera den här jobbiga perioden på! Hur vet jag inte riktigt ännu.

Kommentarer

  • Chris säger:

    Låter ju inte så bra att det inträffar vid samma tidpunkt men det verkar som du är medveten om det och då är ju hälften vunnet tänker jag. Var rädd om dig

    Svar: Den tappade sugen är upphittad igen! :)
    Gunilla

    2014-03-18 | 05:24:42
    Bloggadress: http://lifeonsecondfloor.blogg.se

Kommentera inlägget här: