Iwillnevergiveup

A och O

Kategori: Allmänt

Har ni tänkt på hur tung en arm är?
Både sjukgymnasten och jag kämpar med att lyfta och tänja min vänstra arm. Jag får ännu inte lyfta armen med dess egna kraft utan jag får ta högran till hjälp. Och det är minsann inte helt lätt! Men det går bättre och bättre. Jag måste bara se upp så jag inte överanstränger högerarmen... Min sjukgymnast Ulrika kan ju använda båda sina händer och armar när hon lyfter och tänjer min arm men jag märker på henne att det ändå är ett ganska tungt jobb. Idag kunde hon tänja ut den nästa helt och det gav direkt resultat. När jag kom kunde jag få ut armen från kroppen i 50 graders vinkel och när innan jag gick därifrån fick jag ut den i 60 grader. Det är härligt med framsteg! :)
 
När solen lyser ute som den gör idag är det lite lättare att orka kämpa emot tröttheten. Jag har sovit rätt dåligt de två senaste nätterna. Troligen beroende på att det är ovant utan axellåset. Och dessutom somnar min vänstra hand hela tiden vilket väcker resten av min kropp stup i ett. Mycket irriterande! Så nu ska jag gå ut och lägga mig i solstolen och sova middag! :)
   

Kommentarer

  • Eleonora säger:

    Vad skönt att du märker att träningen hos sjukgymnasten ger resultat! Snart kan du nog vrida runt dig själv!!

    Skön och fridfull week-end önskar jag dig.

    Svar: Ja, jag kommer att bli vrålstark! ;D
    Gunilla

    2014-03-28 | 13:38:34
  • LYFTMER säger:

    Härligt att det går bättre för dig med armen! :D

    2014-03-28 | 20:10:40
    Bloggadress: http://Lyftmer.se
  • Home2tiny säger:

    Härligt att du gör framsteg. Hoppas du fått njuta av solen idag o känner dig piggare. Kramisar Tina

    Svar: Tack, jag har lapat solsken hela dagen! :)
    Gunilla

    2014-03-29 | 20:29:49
    Bloggadress: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här: