Iwillnevergiveup

Varför bloggar jag?

Kategori: Allmänt

Detta blir mitt första inlägg som jag skriver speciellt för #Blogg 52. Jag kommer att länka det till #Blogg52:s egen fb-sida.
 
"Bloggen startade jag som en miljöblogg men nu har den mer antagit formen av en livsstilsblogg och är min lilla glugg i mediavärlden."
 
Jag började skriva min blogg i december 2007 och sen dess har jag skrivit 879 inlägg. Detta blir nummer 880!
 
Från början handlade det som sagt mest om miljö och då framförallt klimatförändringarna i min blogg. Med tiden har jag dock blivit ganska uppgiven kring detta globala jätteproblem. Det känns nästan lönlöst att försöka engagera sig när de som verkligen kan påverka inte bryr sig, utan bara tänker ekonomiskt kortsiktigt och på att få behålla makten. Numera ligger mitt miljöengagemang mera på det personliga planet med inriktning på att jag själv och mina närmaste ska må bra.
 
Bloggen har alltså blivit en allmän blogg om sådant som händer i mitt liv och som är viktigt för mig.
 
Jag skriver av tre skäl:
 
1) För att informera mina trogna läsare om vad som händer i mitt liv.
Jag vet att mina barn, min barndomsbästis, några ur gruppen "övrig släkt och vänner" och några personer jag bara känner som bloggkompisar läser min blogg regelbundet. Tyvärr är jag själv inte alltid så regelbunden med att skriva så denna trogna skara är beundransvärd som stannar kvar. Tack kära ni för detta!
 
2) För att delge läsarna mina tankar om sådant som engagerar mig.
Från början som sagt miljöproblematik - idag lite av varje. Det kan vara allt från vårens ankomst till invandringspolitik, kriget i Syrien och integritet på nätet.
 
3) För att helt enkelt "skriva av mig".
Boggen är ett sätt att lätta på trycket i min hjärna. Den blir väldigt lätt överhettad av alla tankar och funderingar och då är det skönt att få fästa dessa på pränt och komma vidare.
 
Dessutom tycker jag att det är roligt att lägga upp bilder på bloggen lika väl som jag tycker det är trevligt att "läsa" andras bilder.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Keep up the good work :-)

    Svar: Tack för den peppen - synd bara att du är anonym...
    Gunilla

    2014-03-26 | 13:06:00
  • Annica Lundgren säger:

    Va bra du skriver, och intressant kul att läsa vidare i 51 veckor...kramisar

    Svar: Tack Annica! :)
    Gunilla

    2014-03-26 | 19:58:54
    Bloggadress: http://www.frulundgren.se
  • Hanna Karlsson säger:

    Det är svårt att förändra i de stora sakerna som tex miljön om man bara är "vanlig". Så synd att det ska vara så...

    Svar: Ja, det är trist att känna sig maktlös!
    Gunilla

    2014-03-27 | 06:19:47
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • John Nixon säger:

    Hej och välkommen till #Blogg52 (säger jag som har varit med en vecka längra en dig!)

    Miljön är antagligen den största frågan i världen idag, men just för att den är så stor är det svårt att hantera. Man gör vad man kan på ett personligt nivå, men det behöver statlig och mellan statliga samarbete att åstadkommer något som verkligen påverkar problemet. Att detta kan hända, tror jag, visades av det internationella avtal som stoppade ozonförstörande gaser som pumpades ut i atmosfären, och började krympa ozonhålet över Antarktis. För mig ser det inte helt svart ut.

    Och inte för dig heller - namnet på din blogg bevisar det. Never give up!

    Hälsningar,
    John

    Svar: Nej, du har alldeles rätt John Nixon - jag är inte det som ger upp. ;)
    Gunilla

    2014-03-28 | 12:02:42
    Bloggadress: http://atthequill.thesupercargo.com

Kommentera inlägget här: