Iwillnevergiveup

Min man

Kategori: Allmänt

 
Det är ingen tvekan om att alla i min familj blivit påverkade av det som hänt mig, både mentalt och rent praktiskt. Hade jag varit ensam vet jag inte hur jag skulle kunnat klara mig! Därför ägnar jag dagens blogginlägg åt min man som verkligen fått bekänna färg de senaste veckorna.
 
Han hjälper mig med träningen, promenerar tillsammans med mig, torkar mig på ryggen när jag duschat, hjälper mig på och av med kläderna och axellåset, skjutsar mig till sjukgymnasten, lagar mat och ibland t o m delar den på min tallrik. Dessutom får han ju sköta allt praktiskt i hemmet, men det gör han oftast även i vanliga fall eftersom han är hemma betydligt mer än jag. Trädgården brukar vi hjälpas åt med, men det dröjer nog tyvärr ett bra tag innan jag kan göra någon större insats där, så den får han också sköta själv den här säsongen.
 
Förutom allt extrajobb han fått med mig arbetar han på skolan minst en dag i veckan. Idag är en sådan dag vilket innebär att jag är ensam hemma och får klara mig bäst jag kan. Det brukar gå bra men allt blir ju lite halvdant då...
 
På bilden sitter maken och arrangerar fjädrar till Lions påskris. 
 

Kommentarer

  • Hanneles bokparadis säger:

    Grattis till högvinsten!

    Svar: Tack! :)
    Gunilla

    2014-03-24 | 10:11:11
    Bloggadress: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
  • Ingrid säger:

    Så underbart att ha en make när man behöver hjälp. Och så omtänksamt av dig att hylla hans insats lite extra här i bloggen.
    Ha en fin vårvecka!
    Kram, Ingrid

    Svar: Njut av våren du också!Kram!
    Gunilla

    2014-03-24 | 10:18:53
    Bloggadress: http://stenstugu.com/wp
  • Carl Gnu den Odräglige säger:

    Schysst att erkänna insatsen som sagt. Skulle det vara så att ni behöver hjälp med trädgården eller nåt sånt så är ni välkomna att fråga om hjälp. Är jag inte uppe i Pseudonorge eller upptagen på annat vis hjälper jag gärna till.

    Svar: Tack, det ska vi komma ihåg kära son! :)
    Gunilla

    2014-03-25 | 16:40:05

Kommentera inlägget här: