Iwillnevergiveup

Blått bälte i sjukgymnastik

Kategori: Allmänt

 
 
 
Igår fick jag VG av sjukgymnasten! :)
Jag går till henne fyra gånger i veckan och trots helguppehållet var min axel "fullt rörlig".
Jag får ju inte röra den själv ännu utan Ulrika (sjukgymnasten) ger mig passiv träning "90° elevation och abduktion samt 40° utåtrotation". Ni fattar väl???
 
Dessutom tränar jag som sagt fem gånger om dagen själv med tjugo armar uppåt böj, handvändningar, krama/spreta och armveckstänjning som maken får hjälpa mig med. Igår utvidgade jag dessutom min promenad från att bara gå till brevlådan och tillbaka (ca 200 m t o r) till en lite längre runda runt kvarteret. Ett litet steg för mig men ett stort steg för framtiden. ;)
 
Idag ska jag till Ortopedmottagningen i Helsingborg för att ta bort stygnen. Det känns lite läskigt men ska bli skönt att få såret uppfräschat.
 
Det är tur att maken är lite lös och ledig så att han kan skjutsa runt mig på alla mina aktiviteter. :)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: