Iwillnevergiveup

Mogen klädblogg

Kategori: Allmänt

Jag har länge saknat och letat efter en klädblogg för oss som är fullvuxna både i ålder och storlek. Och då tänker jag inte på de mer kända bloggarna som visar upp gamla damer i mer eller mindre tokiga outfits. De är visserligen roliga att titta på men kanske inte så användbara som inspiration.
Nej, jag vill hitta bloggar som kan ge tips och inspirera till snygga klädstilar för oss som är i övre medelåldern men inte vill bli varken tant eller discomormor. Som gymnasielärare ser jag dagligen en massa snygga tjejer i övre tonåren men jag börjar inse att deras stil inte är något för mig. ;) Denna insikt gör att jag känner mig lite som i ett vakum. Jag har liksom ingen bra förebild. 
Den enda jag kan komma på just nu är Margareta Winberg.
 
DSC_9471
Och så Ingmari Lamy förstås men hon är ju för snygg för att jag ska kunna identifiera mig med henne! Här blev hon dessutom extra lång och smäcker...
 
Är det någon av er läsare som kan tipsa mig om bloggar som inspirerar till en mogen men modern klädstil?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Kusin Martina säger:

    Du är fräsig som du är men jag förstår hur du tänker, ibland behöver man en lite "nytanke" precis som med middagsmaten :-)

    Svar: Tack kusinen min! Du är själv väldigt fräsig! :) Jag känner att jag vill ha inspiration men i bloggvärlden hittar jag bara unga klädbloggar. :(
    Kram!
    Gunilla

    2013-10-16 | 11:21:28
  • Beppan säger:

    Inget tips alls på någon sådan blogg för närvarande. Jag längtar också efter nya idéer. Kör på i gamla spår. Vill inte ha tantkläder men inte heller se ut som en tonåring! Drömmen är ju att få vara med om något typ "gör om mig"!

    Kul att du tittade in på min blogg :-)

    Svar: Det låter som om vi har en del gemensamt! Härligt med en ny bekantskap i bloggvärlden! :)
    Gunilla

    2013-10-22 | 21:07:27
    Bloggadress: http://beppansallehanda.blogspot.no
  • BP säger:

    Ja du, jag har nog samma problem. Man vill inte se ut som en tant, men inte som en fjortis heller. Mina gurus är Trinny och Susannah som jag följer slaviskt. Dom är nog ensamma om att inte vilja ändra personers kroppar utan de framhäver det bästa av det som finns om man säger så.
    Här är deras blog:
    http://trinnyandsusannah.info/
    Hos Åhléns och hos NK i innerstan finns det stylister som du kan anlita utan kostnad.

    PS. Nu såg jag precis att Beppan skrev i stort sett samma sak som jag. Ooooops! Å hon och jag är också överens om att du är en kul ny bekantskap! Stort tack för titt-in hos mig:-) DS.

    Svar: Tack för tipset! Jag fick en bok av äldsta dottern (bosatt i London) som Trinny och Susannah har skrivit för några år sedan. Den har jag haft god nytta av. Liksom Camilla Thulins bok Stil med Thulin. Men det hade som sagt varit kul med en blogg som uppdateras emellanåt för tips och inspiration. Verkligen mycket roligt med nya bloggvänner! :)
    Gunilla

    2013-10-22 | 21:22:01
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ingrid säger:

    Hej och tack för att du tittade in till mig och lämnade ett litet avtryck efter dig!

    När det gäller mode för oss lite äldre är det minsann inte lätt.

    Jag har dessutom råkat ut för osteoporos som gjort att min kropp har förändrats på ett väldigt ofördelaktigt sätt. Att gå i affärerna och prova kläder är en mardröm.

    Min smala midja, som kunde vara ett problem förut eftersom jag fick sy in alla byxor och kjolar, har nu försvunnit och nu får jag sy ut igen.

    Det är inte roligt alls!

    Hur som helst, nog gnällt! Jag lägger in din blogg i min blogglista så får jag hålla lite koll på om du får några bra tips om modebloggar.

    Kram, Ingrid

    Svar: Ja Ingrid, det är besvärligt med alla förändringar som sker med kroppen när man blir äldre. :(
    Gunilla

    2013-10-23 | 22:52:15
    Bloggadress: http://stenstugu.com/wp
  • Margareta säger:

    Jag har aldrig tänkt på det, då intresset för att låsa om mode inte riktigt är min grej. Har aldrig läst någon modeblogg överhuvudtaget men gillar din fundering och konstigt om det inte finns någon för alla vill vi väl inte se ut som förvuxna tonåringar även om jag nog har en stil som kanske, men nej inte någon tonårsstil i alla fall - beror väl på vad man tänker på som deras stil.

    Så någon inspiration till detta får du inte av mig, däremot får du ett tack för din kommentar hos mig och kul att få komma in här och träffa läsa något nytt.

    Ha ett bra veckoslut och vi kanske möts igen.

    Svar: Tack för din kommentar och välkommen åter! :)
    Gunilla

    2013-10-24 | 23:24:24
    Bloggadress: http://bildgatan.designa.nu

Kommentera inlägget här: