Iwillnevergiveup

Vernissagebesök

Kategori: Allmänt

 
Ulf Ekberg, konstnär men också god vän och kollega, hade vernissage på sin utställning "On the stage" på galleri Moment i Ängelholm igår. Maken och jag tittade in, log och avnjöt Ulfs intressanta, mycket personliga  och humoristiska verk.
 
 
Ulf är en mycket produktiv och mångfacetterad konstnär som sysslar med både skulptur och måleri.
 
 
Det mesta som visades på utställningen har han skapat under hösten samtidigt som han jobbat hårt på skolan med bl a hemsidan och Skolportalen.
 
Ulf uttrycker sig även genom fotokonst och har gett ut en bok kopplad till hans fotografier som har visats på Gotlands Museum.
 
 
 
 

Kommentarer

  • BP säger:

    Jamen - honom känner till och med jag! Å du - Skulpturerna i ettan och tavlan i näst sista bilden tar jag direkt... men jag tror att jag inte har råd...

    Svar: Så trevligt - då har vi en gemensam bekant! Känner du Ulf personligen? Jag har två mindre skulpturer av honom som jag fick av Klippans kommun när jag jobbat där i 25 år.
    Gunilla

    2013-11-10 | 22:29:31
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se

Kommentera inlägget här: