Iwillnevergiveup

Smakrikt

Kategori: Allmänt

Helgen innehöll goda smaker både i fast form och på flaska!
 
Fredag kväll lagade dottern och jag en pasta med lax, räkor och saffran.
Igår förmiddag blev det pepparkaksbakande. En helg för tidigt om man ska följa vår väl inarbetade tradition men traditioner är ju till för att brytas eller hur! ;)
 
 
På kvällen var vi bjudna på vinprovning hos äldsta dottern. 
 
 
Gissa vilket vin som fick bäst omdöme?
 
Nu ska jag snart gå ner i köket och göra en broccolisoppa till min bästa barndomsvän som kommer på visit. :))
 
 
 
 

Kommentarer

  • Carita Liljendahl säger:

    Fastän november och december är mörka tider så nog är de härliga också med alla dofter, levande ljus, god mat, traditioner!

    Svar: Ja, nu när man är så mycket inomhus måste man passa på att mysa och njuta!
    Gunilla

    2013-11-24 | 13:08:58
    Bloggadress: http://debutsky.wordpress.com
  • Beppan säger:

    Åh så gott det lät det där med pasta/lax/räkor/saffran... Har du ngt recept??
    Förvånades över lågt pris på saffran hemma i Sverige. Har för mig att jag betalade ca 13 kr per 0,5 g. Älskar saffran - både i bröd och mat. hade förmånen att få uppleva saffransskörd i Kashmirdalen för många år sedan. Oförglömligt....

    Svar: Saffran är verkligen en guldkrydda! Återkommer med receptet. :)
    Gunilla

    2013-11-28 | 22:40:47
    Bloggadress: http://beppansallehanda.blogspot.no

Kommentera inlägget här: