Iwillnevergiveup

Köp aldrig bil!

Kategori: Allmänt

Åtta år klarade jag mig utan att äga en bil. De första åren bodde jag i stan och kunde åka buss till jobbet. När maken och jag flyttade ihop och ut på landet fungerade inte det längre. Men det gjorde ju inte så mycket eftersom vi jobbar på samma ställe och kunde samåka. När maken i höstas gick ner i tjänst tog jag över mammas gamla bil. Det är ett beslut jag ångrar! Den bilen har bara ställt till problem. En gång har vi fått bärga och en gång bogerat den till verkstaden. Den gick så klart inte igenom besiktningen så idag har lillebror min stått med näsan i motorn och försökt reparera den. Det gick halvbra eftersom han fått med sig fel delar. Bättre tur nästa helg förhoppningsvis.
När maken går i pension och jag blir beroende av att ha en pålitlig bil för att komma till jobbet tror jag att jag ska hyra en bil. Har hört att man kan göra det för några tusenlappar i månaden. Tänk att få slippa alla bilbekymmer!

Kommentarer

  • C säger:

    Jag hoppas Sutten lagade den ordentligt, annars jävlar.

    2012-04-04 | 17:07:10
  • Gunilla säger:

    C - jodå, han gjorde att gott jobb och bilen gick igenom besiktningen. Igår fick jag dock bogseras hem igen. :(

    2012-04-04 | 20:46:15
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: