Iwillnevergiveup

Uppvaknande

Kategori: Allmänt

Idag har jag tagit in mina pelargoner från förrådet till uterummet. Tjugo stycken hade överlevt - bara en verkade vara heldöd. Nu har jag klippt ner dem och gett dem lite vatten. Nästa lov (om fem veckor) blir det nog lagom att plantera om i större krukor och om vårkänslorna är tillräckligt starka kanske jag vågar mig på att sätta ut dem i friska luften.
Tyvärr har jag upptäckt att de vita flygarna också börjar vakna till liv. Förra sommaren hade vi så mycket problem med dem så jag nästan tappade lusten för trädgård och växter. Måtte det inte bli lika illa i år igen!

Kommentarer

  • Eleonora säger:

    O har du kommit så långt med dina pelargoner! Fint ser det ut. Jag ska ha damlunch nästa vecka och eftersom jag brukar ha mina pelargoner på tillväxt på matbordet, så får dom komma upp ur källaren så fort som lunchen har varit.



    Nu är man sugen på att plantera och få se det gröna växa.



    Ha det gott - kram

    2012-03-04 | 23:40:23
    Bloggadress: http://konvaljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: