Iwillnevergiveup

Imponerande!

Kategori: Allmänt

Igår besökte jag och sonen Galleri JÄGER & JANSSON i Lund för att titta på Orevad Lukkas fina glaskonst.
Fredrik och Sara är jätteduktiga!
Mest imponerande av allt är att de redan som nyutbildade hunnit utveckla en teknik för att få fram dessa fantastiska alster.
Så här skriver de själva:
"Med inspriation av futurism, arkitektur och världens alla städer blåser och skulpterar vi glas ihop. Glas som är tänkt att utmana resten av ditt hem, din inredning och din smak."
"Stilen och idéerna är en gemensam resa oss emellan, ett konstant utbyte av känslor och diskussioner som partners i både familj och arbete, ett evighetsprojekt som precis har börjat där strävan måste bli att hela tiden våga ta nästa steg."
Jag har känt Fredrik sedan han och dottern min var ett par under gymnasietiden. Vänskapen med familjen har sedan hållit i sig även efter att de unga tu gått skilda vägar och byggt upp nya fina relationer på var sitt håll. Fredriks föräldrar är idag nära och kära vänner till oss och så hoppas jag att det ska förbli och att jag då också ska få möjlighet att följa Fredrik och Saras projekt i framtiden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: