Iwillnevergiveup

Mångfald

Kategori: Allmänt

 
Nu hoppas jag att frostnätterna är över för den här våren hos oss på Kullahalvön för nu har jag börjat sätta ut pelargonerna.
De flesta plantorna på bilden kommer från Orevads handelsträdgård i Hörby. Vi fick dem när goa vännerna var på besök nyligen. Jag är inte den typen av samlare som är intresserad av namn och sorter utan är mer fascinerad av mångfald, färg och form. I vår trädgård kan hitta både det ena och det andra om man tar sig tid att leta. ;)

Kommentarer

  • Musikanta säger:

    Här är det penséer som gäller. Även de har många olika färger. Dina pelargoner är vackra. Mina blir alltid svarta efter ett tag, så jag har gett upp. Inne kan jag inte ha dem eftersom MM inte gillar doften.
    Kram

    Svar: Min son tycker också att pelargoner luktar - själv känner jag inte det alls... Penséer är också en favorit hos oss men i år hoppade vi över dem eftersom våren kom så sent och så plötsligt.
    Gunilla

    2013-05-07 | 21:08:23
    Bloggadress: http://www.Musikanta.blogspot.se
  • Eleonora säger:

    Nu har penséerna kommit i balkonglådan och alla pelargoner får stå kvar inne ett tag till. Egentligen kan det bli frostnätter ända fram till Midsommar, men någon vecka till får de nog vara inomhus för att sedan täckas över på balkongen om det blir för kallt.

    Har man drivit 9 st pelargoner själv så är man ju rädd om dem.

    Trevlig helg och kram till dig.

    Svar: Ja, man måste vårda sina växter väl så man kan få njuta av dem fullt ut! :)
    Gunilla

    2013-05-09 | 12:38:48
    Bloggadress: http://konvaljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: