Iwillnevergiveup

Så fint!

Kategori: Allmänt

"Krasse är blomman som blommar vart år
och bladen liknar grodtår"
 
Så diktade yngsta dottern när hon nyss lärt sig skriva. :)
 
 
 
Kanske var hon inspirerad av Lena Anderssons bok Majas lilla gröna som vi ofta läste tillsammans!
 
" Sommaren tar slut.
Snart är den ett minne
att spara i fickan till nästa gång.
Den vill bara vila
en stund därinne
till nästa års glada sommarlovssång.
 
Jag tänker på allt jag planterat och sått,
på lök och rabarber (och kålmaskfilur).
Visst är det sorgligt att sommaren gått,
men än blommar Krassen - tänk vilken tur!"
 
Och tänk vilken tur för mig att jag har den boken (och många andra barnböcker) kvar i bokhyllan så jag kunde hitta hela dikten och citera den här. :)
 
Än är dock sommaren 2013 inte slut - idag kan vi njuta av ännu en underbar sensommardag!
 

Kommentarer

  • Eleonora säger:

    Krasse är en fantastisk blomma och tänk så många färger den finns i.

    Svar: Ja, jag har alltid gillat krasse! :)
    Gunilla

    2013-09-12 | 22:21:05

Kommentera inlägget här: