Iwillnevergiveup

Helgresumé

Kategori: Allmänt

Snart är det måndag i årets sista arbetsvecka och jag tänker ofta på att den här hösten har gått oerhört fort! Rivstarten i augusti gick under september obemärkt över i något av en vansinnesfärd genom oktober, november och december. Så här i elfte timmen håller jag på med att läsa och bedöma ett stort antal elevarbeten som jag fått in de senaste veckorna. Dessutom har jag prov som väntar på att bli rättade, F-varningar som ska utdelas och planering av vårterminen som ska vara klar innan jag tar jullov. Det blir nog till att tvärbromsa på fredag för under lovet vill jag bara lata mig och ha det bra!
 
Igår var jag ute på loppisrunda med äldsta dottern och barnbarnen. För att rasta barnen tog vi en avstickare ner till stranden i Domsten - ett favoritställe för oss alla.
 
 
Idag luftade maken och jag oss en stund i skogen där vi försåg oss med granris (från stormfällda träd) som vi sedan la på rosorna i trädgården. Det får bli minst en sådan skogsrunda till för riset räckte bara till framsidan.
 
 
Än så länge har hösten och vintern varit väldigt mild här nere, men visst längtar man ändå efter vår när man ser denna inbjudande trädgårdshörna!?
 
 
 

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Vilka söta barnbarn du har!
    Det är en gåva att få umgås med dem. Passa på, för de växer väldigt fort.
    Nog kan man längta efter våren, men först ska det vara en massa vinter, snö och kyla. Brrr.....
    Ha en vecka och hoppas att du kommer att hinna allt du ska göra innan det blir jullov.
    Kram, Ingrid

    Svar: Tack Ingrid! Ha det bra du också! Kram
    Gunilla

    2013-12-15 | 17:47:42
    Bloggadress: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här: