Iwillnevergiveup

Utlandsresa

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit så mycket utomlands som man kan utan att lämna Sveriges gräns. Jag har varit i Malmö.
Sonen och jag har strosat runt i Folkets Park där vi tittat på kängurur och sköldpaddor ackompanierade av bakgrundsljudet från vuvuzelor. Vi har också upplevt dofterna av kryddgrönt och jordgubbar på Möllan och sett på när torgförsäljarna plockat ihop sina marknadsstånd för dagen. Solen sken och gav oss en lätt solbränna och inte ett ord svenska kunde höras. (Malmöitiska räknas ju inte dit...) Till lunch åt vi varsin välsmakande falafel.
Mitt besök avslutades med shopping hos ÖZEN  All Frukt där jag bla köpte Mammutoliver, Nigellafrön, Ambapulver, Sumak och Mangosatan (fast där hade de nog stavat fel på infoskylten).
Som ni ser har dagen innehållit allt man kan önska av en riktigt lyckad semesterdag.

Kommentarer

  • anna säger:

    onödigt att åka utomlands när man har så mycket fint på närmare håll!

    2010-06-19 | 10:24:53
    Bloggadress: http://www.glamour-och-flaskpannkaka.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Det tycker jag också. Hemmasemestrar är ju dessutom skonsamma för miljön...

    2010-06-19 | 12:22:54
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hej!

    Vad roligt att du hittat min blogg! Hör av dig på min mail om du vill beställa någon speciell storlek i något speciellt tyg. I fix! :)

    2010-06-19 | 17:53:39
  • Anonym säger:

    Adress: [email protected] alltså / My

    2010-06-19 | 17:54:53

Kommentera inlägget här: