Iwillnevergiveup

Jag är villkorligt frigiven

Kategori: Allmänt

Det innebär att den grupp jag varit mentor för de två senaste åren har lämnat skolan idag. Jag har alltså inga speciella elever att tänka på och oroa mig för under sommaren. JAG ÄR FRI!!! Men till hösten får jag en ny grupp i årskurs ett att tampas med.

I sitt tacktal idag sa de att "jag varit lite jobbig ibland men också som en extramamma för dem". Och visst blir vi lärare lite som extraföräldrar för våra elever. De tillbringar ju stor del av sin vakna tid i skolan - kanske nästan mer än hemma med tanke på alla fritidsaktiviteter och kompisumgänge som de har i den åldern. Och under två/tre år hinner man bygga upp ganska starka relationer. Så det känns lite kluvet med den  nyvunna friheten.



Så här påstår de att jag ser ut när jag tänker - två fingrar i näsan. Kan förstå att de tycker det ser jätteroligt ut men det bjuder jag på!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: