Iwillnevergiveup

Ny hobby!

Kategori: Allmänt

På senaste tiden har jag börjat ägna mig själv och min hälsa lite mer uppmärksamhet. Som jag skrivit tidigare så är det faktiskt ett bra sätt att hushålla med jordens resurser.
Jag är ofta trött när jag kommer hem från jobbet, och då vill jag inget hellre än att gå och lägga mig och vila en timme, för att sedan orka fördriva resten av kvällen framför datorn eller teven. Men det är ju egentligen inte alls kroppen som är trött utan knoppen, och då är ju frisk luft och en promenad mycket bättre!
Dessutom tränar jag nu två gånger i veckan. På måndagar är det Yoga och onsdagar är det Nia. Både Johanna och Jonna är fantastiska! De har fått mig att tycka att det är både roligt och skönt att träna kondition, styrka, balans, rörlighet, koordination, andning och samtidigt försöka ta kommandot över de inre känslorna och tankarna. Det är långt ifrån lätt men ändå helt underbart! Hela jag fylls av endorfiner och jag känner mig nästan förälskad varje gång jag åker hem ifrån "Andrum".
Men min nya hobby tar tid och dessutom åker jag ju som ni vet ner till Lund varje (nästan) torsdag och går på föreläsning om klimat på geologen. Så det är verkligen tur att sambon tycker om att köra dammsugare, för annars hade jag nog fått leva ensam med mina dammråttor i en etta med kokvrå. ;)
Så nu ska jag försöka gottgöra det lite grann genom att fixa en god och näringsrik middag tills han kommer hem efter att ha samlat in pengar till världens barn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: