Iwillnevergiveup

En dag vid vattnet

Kategori: Allmänt

Jag tycker att jag på många sätt har världens bästa jobb. Dels är det fantastiskt att få arbeta med unga människor (det håller även mig ung känns det som) och dels kan man jobba ganska fritt. Visst har jag styrdokument att följa och visst är även jag oerhört trött många kvällar när jag kommer hem, men det finns inget annat jobb jag hellre skulle vilja ha.
Och en dag som denna känner jag mig extra privilegierad. Idag har nämligen jag och ett 40-tal elever från Samhällsvetenskapsprogrammet och Handelsprogrammet (med turisminriktning) varit i Halmstad med omnejd. Eleverna fick först gå en stadspromenad och besvara lite frågor. Under tiden besökte jag bla turistbyrån på slottet och plockade till mig en hel del materiel så att jag kan uppdatera "min" geografi- och turisminstitution på skolan.

image60

Slottet och Najaden

image61

Utsikt över Nissan

image62

Carl Milles staty "Europa och tjuren" på Stora torg

image63

Stadsbiblioteket


Efter lunch åkte vi ut till kusten och tittade på olika miljöer. Vi började i Lynga och traskade upp på en 36 m hög sanddyn. Sedan åkte vi vidare till Tylösand.

image64

Utsikt mot Tylön

Därefter åkte vi till Görvik och tittade på rundhällar och isräfflor.

image65

Visst är det ett härligt gäng?

Till sist tittade vi på ett gammalt stenbrott i Grötvik.

image66


Visst har jag världens bäst jobb!?


Kommentarer

  • Mattias säger:

    Visst har du världens bästa jobb - och några har privilegiet att arbeta med dig. När jag ser bilderna och läser vad ni gjort, ångrar jag verkligen att jag inte följde med. Men vadå, jag fick jhu rättat en himla massa turism-prov ;)

    2008-05-20 | 22:29:15
  • Ulla säger:

    Att arbeta med barn/ungdomar är/kan vara tufft, men jag håller med att när man rannsakar sig själv så har man världens bästa jobb.

    2008-05-22 | 07:24:11
    Bloggadress: http://ulla67.blogg.se/
  • evans säger:

    Vad mycket roliga utflyter ni gör! Jo, det är ju arbetet med ungdomarna som är det roliga med att vara lärare. På senare år tycker jag att det krypit på alldeles för många andra skumma arbetsuppgifter :/

    2008-05-22 | 20:03:23
    Bloggadress: http://evans.blogg.se/
  • Gunilla säger:

    Jo evans, det håller jag med om, och det är mycket stressande tycker jag!

    2008-05-22 | 21:40:37
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
  • Markattan säger:

    Härliga bilder från en liten västkustpärla ;o)

    2008-05-24 | 19:01:20
    Bloggadress: http://markattansdjungel.blogspot.com

Kommentera inlägget här: