Iwillnevergiveup

En dag på Ven

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på Ven tillsammans med en klass och en kollega. Vi besökta bl a Tycho Brahemuseet.

image53

Utsikt från museet mot fastlandet

image54

Tycho himself

image55

Kyrkan har gjorts om till museum med mycket lyckat resultat

image57

Från slottsträdgården köpte jag en malört

image58

och den här vackra växten såg jag i en rabatt. Någon som vet vad det är?

image59

Så här långt har "våren" kommit på Ven.

Har ni aldrig varit på Ven så åk dit! Det är en fantastisk ö med ett vackert landskap, en intressant historia, konst och hantverk av olika slag och tillverkning av getost, glass och mycket annat. Man kan ta sig fram på cykel, med buss, häst- och vagn eller gå. Båtresan över tar bara en halvtimme och vill man övernatta finns det flera olika alternativ. Nappar ni på mitt förslag så hör gäran av er och berätta. Lycka till!

Kommentarer

  • evans säger:

    Vilka vackra bilder! Både i det här inlägget och i det under. Tyvärr vet jag inte vad det är för slags blomma. Det ser nästan ut som en pion av något slag.

    Ha en fin kväll!

    2008-05-15 | 20:42:10
    Bloggadress: http://evans.blogg.se
  • Spanarn säger:

    På din fråga på min blogg blir svaret: Varför inte?

    Ha de gott Spanarn

    2008-05-16 | 08:22:45
    Bloggadress: http://hygienkonsult.blogspot.com

Kommentera inlägget här: