Iwillnevergiveup

Hihi

Kategori: Miljö

De senaste veckorna har jag inte hunnit läsa så mycket bloggar. Mitt databord är också överbelamrat med papper och tidningar. Jag hittar inte ens en penna när jag ska skriva ner lite anteckningar. Men i skolan har jag jobbat undan och har rent och fint både i mitt arbetsrum och på institutionen. Vill ha ordning och reda innan jag går på sommarlov på torsdag. :)

När jag nu försöker läsa ikapp på olika bloggar hittade jag bl a den här roliga intervjufilmen.

En annan grej jag vill dela med mig av är ett kedje-sms som jag fick igår. De brukar ju inte vara någon "hit" men det här var lite roligt tycker jag:
"Den baddräktstid nu kommer, när magen är för stor. Då valkar bara sväller och celluliter gror. Generande behåring lyfts fram i solens ljus. Nej stranden verkar boring, vi stannar inomhus. De krav som sommarn ställer förstör vår ledighet. Vi sitter där och gnäller - fy fan vad jag är fet. Fast vem vill motionera när man kan sitta still. Nej låt oss revoltera, vi tar en kaka till!"

Mina unga läsare kanske förfasar sig över denna kvinnliga medelåldersironi - men det underlättar faktiskt att försöka skratta åt eländet.
Jag har dock bestämt mig för att köpa tio-kort på Nia i sommar. Yoga ska jag också försöka komma igång med. Och blir det badväder kommer jag att njuta fullt ut på stranden. Jag älskar sol och salta bad, även om jag inte ser ut som en badnymf precis!

Bläddrade också i senaste numret av Glamour (som ju inte är en tidning som vänder sig till min åldersgrupp direkt), och jag kan glädjande nog konstatera att det finns 15(!) sidor på temat "bli ekohet" i tidningen. Här kan man läsa tips om att sänka temperaturen till 40 grader när man tvättar, sluta använda engångsrakhyvlar, dricka kaffe på jobbet istället för att köpa take away på vägen dit, byta kläder med vännerna när du tröttnat på dina egna osv. Man får också recept på ekologiska maträtter, var man kan handla ekoprodukter och hur man kan resa mer miljövänligt. Ännu har jag faktiskt inte sett så mycket ekotips i någon tidning som vänder sig till läsare i min egen ålder (förutom Camino och Ecoqueen förstås).

Kommentarer

  • Hanneles paradis säger:

    Stranden är toppen och svalkande, men man måste kanske inte klä av sej. Jag är också bättre på att hålla ordning på jobbet.

    2008-06-16 | 21:10:58
    Bloggadress: http://hannelesparadis.blogspot.com
  • Gunilla säger:

    Fast Hannele,visst är det härligt med LITE solbränna!

    2008-06-17 | 18:09:12
    Bloggadress: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här: