Iwillnevergiveup

Nördvarning?

Kategori: Miljö

Nu börjar folk skratta åt mig... När jag gick från jobbet (= skolan) i eftermiddags hade jag med mig två kassar med gamla krukväxter och en kasse med matrester hem! Innehållet vilar nu tryggt i våra tunnor för trädgårdsavfall respektive organiskt avfall.

Jag har sedan länge försett korridorerna i "vårt hus" på skolan med färgglada krukväxter för att förhöja trevnaden. Nu var dessa dock inte så kul längre, så istället för att bara slänga dem i närmaste soptunna tog jag alltså hem dem.

Det där med matresterna låter värre än vad det är! Men i vårt personalrum kokas det kaffe och äts lunch och frukt varje dag. Tidigare har vi slängt allt i samma tunna. För en tid sedan kom jag på att sambon och jag har massor med påsar för organiskt avfall och vi fyller aldrig tunnan som töms varannan vecka. Därför har jag infört nya rutiner och sambon har hängt på i sitt personalrum. :)

Häromdagen fick jag dessutom i uppgift att diska kaffemuggarna i plast som vi använt under en konferens. Undrar vad de tänker om mig egentligen? Men jag bryr mig inte särskilt. Jag känner mig faktiskt rätt stolt!

Kan tillägga att jag ofta stänger av ett tiotal datorer efter eleverna innan jag går hem efter skoldagens slut.

"Alltid gör de gott i nåen rycka" som min nu nittioåriga far brukade säga. :)

Kommentarer

  • Mattias säger:

    Ja du Gunilla - vad tänker vi om dig? Du har i alla fall min fulla respekt (men det är kul att ge dig lite gliringar - diska plastmuggar?) - Trevlig helg på dig

    2008-02-09 | 00:51:33
  • Gunilla säger:

    Jag bjuder gärna på ett gott skratt då och då... Allt blir ju så mycket lättare på det sättet!

    2008-02-09 | 11:00:13
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se

Kommentera inlägget här: